Web Analytics

רשמים מקונגרס הרפואה הסינית, רוטנבורג, 2019

3 ביוני 2019

מדי שנה מתקיים בעיירה הציורית רוטנבורג אוב דר טאובר, קונגרס לרפואה סינית. זהו הכנס הגדול ביותר בעולם המערבי לרפואה סינית, ומגיעים אליו מטפלים מרחבי העולם. השנה הוא היה גדול מהרגיל ונמשך חמישה ימים, לכבוד חגיגות היובל לקונגרס. נסעתי, בעיקר כדי לפגוש קולגות מרחבי העולם, חברים שאני מכירה כבר שנים דרך מסך המחשב ורציתי לחבק סוף סוף.

כיוון שכבר נסעתי, גם נכנסתי לכמה הרצאות...

אחד הדברים שהופכים את הרפואה הסינית למרתקת כל כך עבורי, הוא הטווח הרחב שהיא כוללת. שמעתי הרצאה אחת על ההבדלים הפילוסופיים בין שני ספרים; ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב שנכתב בערך במאה השלישית לפני הספירה, וספר התשובות לקושיות (כן, גם לסינים יש שו"ת!) שנכתב בערך במאה הרביעית לספירה.

ובצד השני של הסקאלה, שמעתי הרצאה אחרת על המחקרים הכי חדשים שמתארים את פעולת הדיקור על מערכת העצבים שלנו, עם חידושים טכנולוגיים שסוף סוף מאפשרים לבודד השפעות של נקודות דיקור ספציפיות על איזורים שונים במוח.

שמעתי שתי הרצאות על טיפול בסרטן, טיפול מורכב שכולל דיקור, צמחי מרפא ושינויים תזונתיים (לצד הטיפול הקונבנציונלי כמובן. חלק הארי של הטיפול שאני כרופאה סינית מציעה לחולות וחולי סרטן הוא טיפול בתופעות הלוואי של הכימותרפיה, ההקרנות והניתוחים).

ובאותו היום ממש, שוחחתי ארוכות עם מטפלי צ'י גונג שמטפלים רק באמצעות גוף המטופל והאנרגיה שלו, בלי תוספות חיצוניות.

שמחתי לראות שהרמה של הרפואה הסינית בישראל היא גבוהה. יש לנו ידע רב ומעמיק (הכוונה היא לאלה מאיתנו שלמדו במסלולים המלאים, של ארבע שנים. בישראל אין רגולציה של המקצוע ולכן יש גם מטפלים שרלטנים שלא למדו כלל או למדו חודשים ספורים. אצטרך לכתוב על זה בהרחבה בהזדמנות אחרת). שמחתי לשמוע על מקומה ההולך וגדל של הרפואה הסינית בעולם, על ההישגים של אגודות המטפלים ועל האינטגרציה ההולכת וגדלה בין הרפואה הסינית לרפואה המערבית הקונבנציונלית במדינות השונות.

הקונגרס היה הזדמנות נהדרת ללמוד ממיטב החוקרים והמטפלים ברחבי העולם. מרצים מארצות הברית ומניו זילנד, מטיוואן ומאוסטריה; אנשים שהם מבחינתי "סלבז", אחרי שלמדתי מהספרים שכתבו, וגם אנשים שלא שמעתי עליהם מעולם; בסופו של דבר, אין חכם כבעל ניסיון, וזה לא חייב להיות הניסיון האישי שלי- גם ניסיון של אחרים הוא מאיר עיניים.


לכל הפוסטים בבלוג >>>